Sunday, September 6, 2009

Raw Food Weekend van 11 t/m 13 september in Elshof (Ov.)

Heb je zin in een paar heerlijk ontspannen dagen in de natuur, waarin je alles leert over raw food, het bereiden van de lekkerste maaltijden en de ideale voeding voor jou? Dan heb ik hier een leuke sfeer rapportage van het vorige Raw Food Weekend voor je.

Samen buiten eten aan de lange tafel, miden in de prachtige natuur.

De worteltaart van Bart was om je vingers bij op te eten. Rauw? Ja, zeker!

Of wat dacht je van deze prachtige broccoli salade?

Gezellig allemaal samen eten in de kapschuur, met uitleg over de maaltijd.

De overheerlijke, knapperige lijnzaad crackers, zonder dehydrator .... ?

Zomaar ... een lekkere raw food maaltijd.

De eerste groep, blij en voldaan. Wat was het gezellig en leerzaam!

De prachtige zonsondergang, 's avonds aan tafel in Elshof.




Reacties van deelnemers

Manuela
Heb je zin om je eens een heel weekend in de raw food onder te dompelen? Gelijkgezinden te ontmoeten, informatie op te doen en uit te wisselen, je te laten verwennen in een ontspannen soort vakantiesfeer (we hadden het warme weer mee)? Dan moet je bij het raw food weekend zijn.Zowel iemand die er alleen nog maar van gehoord heeft en er wel wat meer over wil weten als iemand die er al veel van weet en dat toepast, en alle iemanden daar tussenin, kunnen hier hun hart aan ophalen.Al was het maar om dat recept van die ene lekkere smoothie, of dat persoonlijke advies, en: aan een gedekte tafel kunnen aanschuiven zonder er zelf iets voor te hoeven doen. Maar als je wilt helpen kan dat ook. De kok, die niet van de kook is, kan wel wat helpende groentenwas- en -snijhanden gebruiken.De ochtenden beginnen met yoga, ergens halverwege het weekend je ervaringen in de klei vormgeven, 's avonds film... heerlijk!Het weekend wordt gegeven op een rustige plek waar stilte en donkere nachthemels nog bestaan (als het geen volle maan is), de kamers zijn rustig en comfortabel. Kortom: voor mij een geslaagd weekend.

Lysan
"Wat heerlijk, zo'n weekend op een prachtig onbedorven plekje met lieve mensen, en me steeds opnieuw laten verwennen. Voor mij met een stofwisselingsaandoening een verademing: een heel weekend lang iemand anders voor mijn eten laten zorgen zonder me 1 seconde af te vragen of ik dat wat me wordt voorgezet wel mag eten. En daarbij nog veel wetenswaardigheden uitwisselen met anderen die op dezelfde golflengte zitten. leerzaam, inspirerend, heerlijk! Voor herhaling vatbaar."

René
Vrijdag 16:00, aangekomen op centrum Padme. De start van het eerste Raw-Food Weekend in Nederland! Eerst maar de spullen naar de slaapruimte brengen. Die is goed verzorgd en sfeervol. Al snel zaten we aan een heerlijke raw-appeltaart met een kruidentheetje. Onder het genot hiervan spraken we wat met elkaar. De meeste deelnemers blijken behoorlijk "raw" in hun voeding te zijn.Ondertussen is de kok al bezig met het diner. Het diner had o.a. een lekkere groentesoep met pesto en gezonde chocolademousse. Gezonde chocolademousse, het bestaat! Na een goede slaap werden de ochtenden gestart met yoga, dru-yoga welteverstaan, hierin kwamen ook een paar stoere oefeningen voor. Op zaterdag zijn we in de omgeving op zoek gegaan naar wilde planten als ingrediënt voor de shakes. Tussen al de shakes en het eten door hebben we een klei workshop gevolgd. Dat vond ik leuker dan verwacht. Door het hele weekend heen zijn er talloze vragen beantwoord over voeding en zijn we getest op voeding die het best aansluit per persoon.Aan het einde van het weekend kregen we een overzicht van hetgeen we de afgelopen dagen aan spijzen en dranken tot ons genomen hadden. Toen realiseerde ik me hoeveel recepten we eigenlijk geproefd hadden. Sommige daarvan hebben we zelf gemaakt en de andere recepten krijgen we thuisgestuurd om zelf mee aan de slag te gaan. Als je meer wilt weten over Raw-Food, brengt een Raw-Food Weekend als dit je zeker naar een hoger niveau in de wereld van Raw-Food. Als ik terug kijk op het weekend doe ik dat met een goed gevoel en eigenlijk geniet ik er 3 dagen later nog steeds van!

Krijg je na het lezen van deze verhalen zin om mee te doen met het volgende weekend van 11 tot en met 13 september 2009? Er is nog plaats. Kijk voor meer informatie en om je op te geven op http://www.rawfood.nl/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=115.

No comments: