Saturday, April 5, 2008

De genezende kracht van levend voedsel

Dit inspirerende artikel is geschreven door Didy.

In de moeilijkste periode van mijn leven, de tijd van de bloedingen, waarin ik het leven vaak niet meer zag zitten, vond ik in mijn brievenbus een uitnodiging om een lezing bij te wonen over levend voedsel. De inhoud van de tekst sprak mij erg aan en ik besloot naar de lezing te gaan. Al snel was ik overtuigd van de kracht die uitgaat van levend voedsel.

Deze voeding is onbewerkt, plantaardig en biologisch. Dus: fruit, groenten, noten, pitten, zaden en kiemen in de natuurlijke vorm. Levend voedsel bevat alle vitaminen, mineralen en enzymen die zorgen voor een evenwichtige gezondheid. Deze voeding is rijk aan bio-energie, die nodig is om de cellen te regenereren en geeft nieuwe levenskracht aan lichaam en geest.

Tijdens de lezingen werden er verhalen verteld over mensen met een ernstige ziekte die genezen waren door levend voedsel. Mijn grootste voorbeeld en inspiratie is dr. Kirstine Nolfi. Zij genas zichzelf van borstkanker door levend voedsel. Later richtte zij een sanatorium op in Denemarken waar zij mensen met een ernstige ziekte behandelde.

Op de dag van de lezing heb ik genoten van de gezonde gerechten, die werden bereid. Ik was zo enthousiast, dat ik diezelfde avond mijn keuken opruimde, zette de pannen boven op de kast, de oven ging de deur uit en het deksel van het gasstel ging dicht.

De ervaring met levend voedsel is de belangrijkste geweest en heeft mijn leven gered. Ik zie het als een wonder en geschenk van God. De bloedingen die mijn leven zwaar maakten waren binnen een paar dagen verdwenen. Mijn lichaam herstelde snel en binnen een maand ging mijn HB van 5,7 naar 8,1. De cysten waren weg en de baarmoeder herstelde zich. De gynaecologe wist niet wat zij zag. Hetzelfde gold voor mijn darmklachten. De darmflora herstelde zich en het vitamine-, mineralen- en enzymtekort werd aangevuld. Mijn gastro-enteroloog vroeg zich af hoe dit kon, zonder medicijnen of andere behandeling. Mijn antwoord was: levend voedsel ofwel salades, brandnetelsoep, rauwe soepen, groentesappen en fruitmoes. Deze voeding had mijn lichaam weer in evenwicht gebracht. Klachten verdwenen of verminderden. De vermoeidheid was weg, mijn levenslust kwam terug en ik kreeg weer energie.

Na drie jaar bloedingen kondigde de menopauze zich aan. Mijn leven begon bij 50. Een wonder was geschied. Niet meer overleven, maar leven! Ik genoot van het levend voedsel, voelde mij herboren en straalde dit ook uit. Ik had geen last meer van depressies. Angsten en spanningen waren weg. In plaats hiervan kwam er ontspanning. Iedere dag was het een wonder om te mogen ontdekken wat gezonde voeding doet aan lichaam en geest. Geen wisselende stemmingen meer. De bloedsuikerspiegel was stabiel waardoor mijn humeur goed bleef. Candida verdween en ik had geen voedselintoleranties meer, mijn histaminegehalte was gedaald. Het afweersysteem werd sterker. Levend voedsel gaf mij kracht. Ik had het heft weer in eigen handen en had de strijd tegen de ziekte gewonnen. Deze periode is de mooiste in mijn leven geweest. Lichaam en geest herstelden zich en er vond een reiniging plaats. Ik kreeg positieve emoties, optimistische gedachten en weer plannen voor de toekomst. Geen arts kan je genezen, alleen jijzelf kunt dat door lichaam en geest op een natuurlijke manier te voeden.

Door een deel van mijn ervaringsverhaal te vertellen, hoop ik andere mensen te mogen bereiken, die openstaan voor een natuurlijke genezing van hun klachten. Het volledige verhaal kun je lezen in mijn syllabus Nieuw Leven.

Denk je eraan, om toch iets te gaan veranderen in jouw voedingspatroon, neem dan gerust contact met mij op of bezoek mijn website.

Levend voedsel is mijn beste medicijn! Als ik hiervan afwijk, voel ik dit direct in mijn lichaam.

Didy
http://www.levendvoedsel.nl/

No comments: